Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osoba bez domova se psem jako alternativní rodinná buňka
Maurerová, Natálie ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce řeší otázku bezdomovectví v České republice, přičemž se konkrétně soustřeďuje na osoby bez domova se psy, kteří dohromady tvoří alternativní rodinnou buňku. Účelem této práce je zmapovat a následně čtenáři prezentovat komplexně nazírané informace a specifika, jež se této skupiny týkají. Cílem práce je také podnítit adresáta k zamyšlení nad diskutovanou problematikou, tj. vnímat, že daná rodinná buňka vyžaduje přistupování k ní jako k celku, nikoli rozkládání na dva oddělené komponenty - osoba bez domova a pes. Nejprve je v práci vymezena teoretická rovina diskutované otázky, která vychází primárně z pramenů odborné literatury, ale také z internetových zdrojů reflektujících zájem výzkumu. Tato část je následně doplněna částí praktickou, v rámci níž bylo realizováno výzkumné šetření se samotnými osobami bez domova se psy, přičemž hlavní výzkumnou otázkou bylo, co této skupině brání k žití plnohodnotného života. Dále byly provedeny rozhovory také s vybranými osobami, jež s danou skupinou dlouhodobě pracují. Oběma těmito nástroji došlo k objektivizaci celkového výsledku. K zjišťování stávající situace bylo využito výzkumného nástroje sestávajícího z polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný vzorek tvořilo sedm osob bez domova se psem, jejichž doplněním byla sociální pracovnice...
Prevence závislostí při vzdělávání žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění
Myškovská, Kristýna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na prevenci závislostí u žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Teoretická část pojednává o období dospívání a popisuje jeho biologické a psycho - sociální aspekty. Pozornost je zaměřena především na žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění, práce vymezuje tento termín, zaobírá se jednotlivými projevy sociálního znevýhodnění a podporou pro tyto žáky. Dále je představeno téma závislosti a rizik jejího vzniku u dospívajících jedinců. V teoretické části jsou také popsána konkrétní rizika látkových a nelátkových závislostí. V poslední kapitole je dán prostor tématu prevence ve školním prostředí a preventivnímu programu. Praktickou část tvoří výzkumné šetření, které bylo realizováno na třech pražských základních školách, v práci je uveden jejich popis a analýza preventivního programu jednotlivých škol. K výzkumnému šetření byly použity metody dotazníku, který byl předložen žákům a rozhovoru vedeném s metodiky prevence a žáky šestých tříd. Na základě výpovědí respondentů byla posléze formulována konkrétní doporučení k prevenci závislostí při vzdělávání žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Mezi tato doporučení patří například zařadit do preventivních programů osobní setkání s...
Poradenská podpora ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Michálková, Alena ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce s názvem Poradenská podpora ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se věnuje vzdělávání této cílové skupiny žáků, které je v praxi stále ještě v mnohých situacích nejasné. Důraz je kladen především na poradenskou podporu těmto dětem, která by měla napomoci jejich vzdělávání a to právě ze stran nestátních neziskových organizací. Cílem práce je objasnit tuto problematiku a upozornit na významnou úlohu neziskových organizací, které bývají poněkud opomíjeny. Teoretickými východisky práce se stal žák se sociálním znevýhodněním v kontextu vzdělávání a systém poradenské podpory v České republice. Výzkumná část si klade za cíl pomocí případových studií představit činnosti vybraných neziskových organizací, konkrétně obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni, zapsaný ústav v oblasti migrace Poradna pro integraci a zapsaný spolek R-Mosty, které se významně podílejí na poradenské podpoře ve vzdělávání cílové skupiny žáků. Studie jsou zpracovány na podkladě dat získaných z šesti rozhovorů vedených s pracovníky jednotlivých organizací, které doplňuje analýza dokumentů. Na základě výsledků výzkumu je uvedeno doporučení pro praxi, které zmiňuje oblasti, ve kterých by měla být poradenská podpora rozvíjena.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.